Det är ju inte klokt

Om man tänker på hur numera världen ser ut så börjar man undra varför så få försöker ändra på hur allt är, det är ju så pass mycket som inte är positivt.(iaf enligt min åsikt)
Det jag nu kan ta som exempel är att killar blir hjärntvättade från låg ålder att de ska vara snälla mot tjejer, och sen då de växer upp så blir det ett grupptryck av att de ska ha legat med någon tjej för att annars är de losers.
Det blir en rätt stark brytning mot att vara snäll, även om en viss del sitter kvar som att de inte ska slå dem.

Dagens killar (ursäkta att jag drar alla över en kam) verkar tro att för att bli accepterad och få respekt så måste man antingen vara gangster och/eller player (alltså en som i stort sett utnyttjar tjejer för sex osv och sen letar efter nästa att göra samma sak med).
Ju mera man verkar kriminell/farlig desto mera spännande är man
Och tjejer tror att det är något bra.

Är det bara jag som tycker det är fel? För att vara populär och omtyckt måste man ligga med massor med olika tjejer? Sjukt.

Tjejer numera (och till viss del tidigare) verkar få för sig att meningen med livet är glitter, glamour, intriger (vem gjorde vad, sa vad, och med/till vem, var/när) supande på fester och vilka kändisar de legat med.
Sen att de ser på program som "The Hills" och längtar efter att få vara den som är med där med alla intriger och falskhet som utspelas, hur tänker ni??
Ju fler killar som trånar efter att ligga med dem desto mera lyckad är hon dessutom som tjej. (säger inte att de får göra det dock)

Ska det vara status att ha legat med en kändis och sen skryta om det?
Jag är gammeldags, det erkänner jag men jag tycker inte man ska skylta med vem man haft sex med oavsett vem det än är. Något måste ju vara privat.
Då många (av båda könen) tycker att one-night-stands är helt okej om båda är med på det, då kan man undra vad som ska räknas som något privat,personligt och intimt numera.
Kan man inte stå över sina biologiska drifter är man inte en tänkande människa.

Förr var det så att killar uppförde sig som gentlemän och behandlade tjejer som något värdefullt och vackert, och tjejer i gengäld var vänliga, känsliga och inte uppförde sig som nymfomaner.
Killar uppvaktar sällan tjejer numera, det är mera "pang på" som de tänker på.
Jag tycker inte man ska vara så, inte behandla någon oavsett kön som ett stycke kött som man kan använda hur man vill.

Jag har mycket mera jag hade kunnat skriva för att göra så inte något skulle kunna tolkas fel, dvs göra så det här får lite mera kött på benen, men jag ska iväg till Jens så det får bli antingen senare ikväll eller en annan dag.

Är det så fel att uppföra sig som en gentleman, och att tjejer (och killar) inte ska ligga runt och skryta om det, uppföra sig som svin, och utnyttja varandra och skita fullständigt i andras känslor, och vad konsekvenserna av ens handlande kan/kommer bli?

Vad tycker ni mina läsare ?

Kommentarer
Postat av: S a r a

Att killar är svin!

2009-04-04 @ 17:17:24
URL: http://saaramarklund.blogg.se/
Postat av: snea

håller med dig :)

2009-04-05 @ 21:35:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0