Död vid 13års ålder


Inatt dog min gamla trotjänare som hängt med mig genom alla mina datorer hittils.

Jag pratar om min dataskärm. Jag vaknade nu på morron och då lös lampan på den rött.
Testade stänga av o slå på den en bunt gånger och testade även med min gamla dator men den går inte igång som den ska.
Blir grönt nån sekund utan att jag får upp bild och sen blir lampan röd.

Jag for in till stan och kollade på datoraffärerna som finns där och blev rekommenderad en Samsung Syncmaster T220.
 Den är såklart platt och den är så ljusstark att om jag tittar bort från den så märker jag att jag är bländad (ser sånna där prickar man ser då man kollat rakt in i en stark ljuskälla nån sekund). Men sänker jag ljusstyrkan på den så börjar det låta ett elektriskt brummande från den som låter mer än själva datorn.
Den ska återställas, och så ska jag köpa en beg från nån typ på A-torp istället.

300kr ska jag ge för den, visst det kanske är lite dyrt men den är iaf från 2003.
Ska kika o lyssna på den så den inte låter en massa. Sen ska jag hem o koppla in den och vänta på att tekniken kommer nog långt så jag ska bli nöjd med en plattskärm.
Spanade in en annan skärm som ska lanseras egentligen nu förra månaden men har inte sett någon test på den än.
http://www.nordichardware.se/index.php?news=1&action=more&id=15030

Det som brummar från skärmen ska bero på att tekniken som är i den använder en strömstyrkereglerande sak som kan orsaka brummande.
Den skärmen jag länkat till ovan är på en annan teknik (LED) så det är möjligt den inte har det problemet.
Men tekniken är så pass ny så ska avvakta och se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0