Jag hade rätt

Det slår aldrig fel, köper jag något (oftast hemelektronik) är det ALLTID fel på dem.

Pluggade in 17" tjockskärmen då jag kom hem från gymmet.
Direkt jag stoppade i strömkontakten började skärmen tjuta ett högfrekvent ljud (fast den var avslagen!).
Kopplade ur den andra skärmen och då försvann ljudet.
Startade tjockskärmen och nu då jag är van den plattas extrema ljusstyrka så tyckte jag att den här så rätt matt och livlös ut.
Har justerat så den är rätt ljus nu ändå.

Sen skulle jag kolla i ett textdokument och då märkte jag direkt att något inte stämde.
Ca 2cm av vänstra delen av bilden visade inte vitt som resten, det är snarare ljusbrunt/beigt.
Och så ska det absolut inte vara.
Sen tycker jag att uppdateringen på den inte är helt okej, även fast det är inställt på alla sätt o vis på 85hz (som den ska stödja på upplösningen jag använder 1024x768) så tycker jag att den flimmrar till speciellt på övre delen av bilden.

Det stod att bilden skulle vara platt, det är den inte alls. Den är mer gjord så den buktar utåt på själva bilden och så är glasskivan som är framför bildrutan helt platt. Känns ungefär som att läsa på en lapp som är fastsatt på en stor yogaboll, ungefär liknande är bilden böjd.
Det är ingen inställning man kan använda för att fixa till det heller.

Har mailat och frågat hur det ska bli med reklamationen på den. Enligt deras sida ska de stå för frakten om varan är felaktig (inom 30 dagar).
Kan inte direkt säga att jag är förvånad att det var något problem med skärmen, var väntat som sagt.
Så är inte besviken utan det är något jag tog för givet.
Jag får väl lov att skaffa mig en plattskärm ändå.
Jag vill ha en Samsung med LED belysning men de har inte hunnit ut på marknaden än. Skulle släppas i Mars som sagt men ingen har sett till dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0