Torsdag

Jag har slängt min trasiga skärm nu på insamlingsplatsen bakom Elgiganten.
Gick sedan in o köpte en ny skärm som jag ska ha på öppet köp.
Min beställda skärm kommer nästa vecka, det är en tjockskärm. (Bara 17" men behöver inte mer än det) Så inga problem med betraktningsvinklar på den som med platta.
(dvs färgerna på skärmen är olika beroende från vilket håll man tittar på den)

Mer nackdelar med platta...


Fånigt nog har de inte heller oftast vridbara fötter så om man ska vrida skärmen måste man vrida ALLT, inkl foten på den. (t.ex om man ska se film på den från sängen för mig)
Sen har platta skärmar också problem med "backlight bleeding", det är helt enkelt så att det kommer igenom ör mycket ljus från det som lyser upp skärmen, och det gör att det blir ljusare partier på skärmen som syns då man t.ex ser på widescreen film då det är svarta linjer ovan o nedan filmen.

Där ser man att det är mer ljusgrått än svart som det ska vara,
Det är störande för det blir som om någon lyser en ficklampa på en bioduk, det bleker bilden.
Visst plattskärmar tar inte upp lika mycket plats och de ska dra mindre ström. Annars ser jag inte några andra fördelar med dem. Tekniken är inte riktigt mogen än tycker jag så jag ska försöka avvakta så länge som möjligt med att köpa en platt skärm tills de löst problemen eller gått vidare med ny teknik.

Kommentarer
Postat av: Emar

Min skärm äger!! Och den e platt ^^

2009-04-10 @ 13:36:43
Postat av: Sara

Vår platta skärm har inte alls de problemen:D Vill man vrida på den är det bara ta tag i skärmen och göra det, jätteenkelt! Den har inte heller problem med att svarta partier inte bir helt svarta osv. Däremot så hade min syrras killes laptop det när jag var hos dem, jättestörande!

2009-04-10 @ 18:11:21
URL: http://santapola.blogg.se/
Postat av: Sara

Det där med olika färger beroende på betraktningsvinkel har den inte heller problem med, och inget brummande! Vi har visst en kanonbra en, trots att den är ett par år gammal :D

2009-04-10 @ 18:14:12
URL: http://santapola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0