Lite dittan och dattan...



Idag blev det en massa grejer gjorda, jag vaknade vid 08-tiden och såg på film till 9:30 då jag somnade om.
Vaknade sen igen vid 14:30 och då slängde jag in tvätten i tvättstugan, sen tog jag plastförpackningar och liknande till återvinningen och gick in till stan.
Där kollade jag på Pingskyrkans secondhand, hittade inget direkt jag kände att jag ville ha så jag drog vidare.

Jag gick till en djuraffär och kollade priser och modeller på katt-toaletter.
Sen drog jag och handlade Qourn,morötter och potatismos (bara potatismos som inte är nyttigt av de där)

Efter jag kommit hem så blev det köttbullar och potatismos, med krossade linfrön och cayennepeppar.

Det var gott att äta något annat än det gamla vanliga för en gångs skull.
Kroppen är också rätt slö efter jag varit ute och rört på mig.
Mp3 spelaren fick slut batteri så jag fick gå mestadels från stan utan musik.

Imorgon är det gymträning egentligen, men min kropp känns väldigt sliten så....det blir nog på sin höjd broarna runt - ska någon hänga med? :)

Sen vill jag nu vill jag ventilera lite, jag uppför mig korrekt och försöker lyssna när andra har problem.
Men så fort jag själv har något som jag vill prata ut om, då vill ingen lyssna nästan.
Eller så får jag bara ett "Jaha?" och det är INTE så man ska göra, vänlighet ska gå åt båda hållen så SKÄRPNING och jag hoppas att ni som förtjänar det tar åt er.

Det känns väldigt orättvist och fel, av de jag hjälper genom att ge råd och lyssna att göra så mot mig.

Vissa är värre än andra på det.

Känns bra att ha fått ut lite av frustrationerna om det, men behöver snacka irl med de som det berör också för att få det helt okej.

Nu är det 6 dagar kvar tills jag får kissekatten, kommer kännas bra att ha någon att ta hand om och mysa med :)

Ska upp till Solbacken nu i veckan och köpa allt som behövs, jo jag återställde det jag köpte tidigare utom skopan för att tömma ur kattlådan med, och påsarna man stoppar allt i.
Så jag är på jakt efter en katt-toa jag tycker har bra konstruktion, och som inte är enormt stor som den jag först köpte.
Jag såg ett erbjudande om en transportbur på ÖoB, 125kr eller liknande för något som hade kostat 300-400kr tror jag det var.

Den var likadan som den Gullan har att åka i.
Samma färg också.

Fick lust att lägga upp en till bild på kattungen, det är den nuvarande ägaren som tagit bilden (även den förra)
Jag ska fixa klart bättre än vad hon tagit senare :)
Man kan se lite mer av hennes vita underkropp på den här bilden.
Hon har verkligen udda mönster i sin päls, prickar och ränder och sen heltvit mage och bröstkorg.





Har en bunt funderingar om saker och ting som jag ska ta upp senare.
Liknande det om urringning som jag skrev tidigare.

Har jag fått några nya läsare så skriv gärna en rad eller två.
Sen om någon vill veta mer om mig eller har några frågor så ställ dem, så ska jag försöka svara :)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0