Middag hos morsfars


Idag har jag varit och ätit middag hos mina föräldrar, det blev kyckling och pommes frites, eller som vi helt enkelt kallar det här i Norrland - Pommes.
Maten smakade gott.
Morsan däremot lyckades med något udda, hon har i veckan varit hos tandläkaren ett par gånger och han hade, hållt på med att fixa en tand. Han hade som jag förstod det borrat bort roten och limmat fast tanden med något speciallim.
Men iaf, morsan satt o åt o helt plötsligt tog hon sig för munnen o sprang på toa.
Hon kom sen tillbaka och tro det eller ej, men tanden hade lossnat och hon hade svalt den!

Hon lär få en stift-tand där istället.
Efter att ha ringt något upplysningsnummer så fick hon veta att hon för att tanden ska passera säkert genom systemet, äta selleri.
Hon råkar tycka selleri smakar .....Ja vad ska man säga, mindre gott?
Det var ungefär det som hände vid middagen, sen så satte vi oss och så fick hon visa mig sina nya Elvis saker (hon har samlat Elvisgrejer sen hon var liten, så typ 40år).
Kände igen det mesta för det är saker hon bett mig lägga bud på på auktioner åt henne.
Sen ringde Mona och den lilla kissekatten är reserverad åt mig, och om 2 veckor är hon 12 veckor så då får jag hämta henne.

Jag ska fixa massa kattsaker i veckan så jag är förberedd. Som t.ex kattlåda,leksaker,mat o vattenskålar. Sen kanske det också blir ett klösträd framöver.
Ser fram emot att ha klappa och krama på henne, hoppas hon är en katt som pratar en del också, så man får något glatt jamande då man pratar med henne :D



Kolla in "M":et i pannan (Jag heter Mikael så det är lite kul).
Jag vill ha in lite namnförslag, så skriv gärna något seriöst.
Gärna på M också för den delen.
Snacka om hon är söt :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Milla

2009-01-20 @ 13:50:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0