Igår var man ute

Japp, jag har som sagt bestämt mig att försöka fara ut så mycket som möjligt.

Så jag följde med Jens,Jon och Vidde till ett ställe som heter Nocks (Fd. Pinkerton fick jag veta)
Först var det ett dödsmetalband som spelade, musiken var helt okej men all skriksång fick mig halvdöv.
Sen blev det en paus så vi satt oss där det fanns plats och degade.
Vi hamnade sen på en soffa där allt möjligt diskuterades.

De andra 3 gick ut i någon rökruta så jag satt ensam kvar (vill inte kvävas).
Det kom en kille och satt sig brevid mig och en annan tjej han var med satt sig på soffan brevid.
Han började snacka om någon bok de läste i högskolan om att man inte ska nöja sig med saker och ting, utan man ska satsa högt.
Jag höll med och han blev typ kär i mig för han började säga att han gillade mig gång på gång, och så skulle han klappa mig på axeln hela tiden och skaka min hand.
Tjejen var lika packad och hon sa att eftersom jag visste och höll med om det han sa så låg jag före dem, för de har behövt 5 olika källor för att inse det som han just berättat.

Sen kom andra bandet och det var lättare lyssna på för det var inte skrikmusik (som jag iofs gillar höra på ibland).

Vi avrundade kvällen vid 02-tiden och sen for vi alla hem.

Men något som diskuterades innan vi ens for ut till Nocks tyckte jag var väldigt intressant.
En kille som var med berättade om sina upplevelser med tjejer och att han alltid blir utnyttjad av dem, pga att han är för snäll.
Han lyssnar på deras problem och låter dem gråta ut på hans axel.
Och de vill tydligen alltid bara vara vänner med honom.
Förutom det med vänner så var det som att jag själv satt och berättade det där.

Han diskuterade det med en tjej som sa att hennes kompisar däremot var sånna att de ville ha en snäll och omtänksam kille.
Han höll inte med och sa att tjejer vill ha en kille som är otrevlig.
Vi kom fram till att det ligger viss sanning i det där.

Jag ska göra ett experiment då jag är så less på att ge men att nästan aldrig få tillbaka.
Hälsa den nya otrevliga mera ego Micke välkommen.
Får se om världen blir en bättre plats för mig då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0