Nu blev det Måndag

Då ska vi se

Idag så for jag på arbets och de sa ungefär samma sak som alltid.
"Finns knappt några jobb, vad sägs om en praktik för att kunna lägga det till ditt CV istället?"

Sen så for jag hem och åt all bran med yoghurt.
Det var första rundan till stan.

Efter det så for jag till Friskvårds och köpte kortaste tid man kunde ha på ett träningskort, det visade sig vara 4 månader och inte 1 månad som jag hade hoppats.
1400kr gick det på.

Jag körde ett träningspass men märkte väldigt fort att ventilationen var riktigt kass för hela stället kändes som typ en armhåla.
Sen var det jäkligt mycket damm överallt på all utrustning. Även inne på herrarnas var det illa.
Jag fick så det kändes som sand i halsen, och så brukar jag bara få då jag blåser ur dammet ur min dator.
Tog min astmainhalator och drog två bloss.

Sen så efter jag duschat gick jag och förklarade situationen för en som jobbade där.
Hon gick och hörde med en annan och då fick jag veta att för att få pengarna tillbaka så måste jag uppvisa läkarintyg.
Jag kom på att mitt namn o läkarens signatur fanns på astmainhalatorn, men det gjorde det ju inte för det är bara på förpackningen och den hade jag ju inte med mig.
Det var andra vändan in till stan.

For hem och letade reda på en ask där allt stod och drog tillbaka.
Efter hon som jobbade där stått o snackat med en kompis en stund (fast hon sett att jag stod och väntade) så kom hon och jag visade upp kvitto,träningskort,leg och asken där all info stod, så fick jag tillbaka mina pengar.
Det var tredje och sista vändan.

Är spyless på fara till stan nu.

Sen då jag kom hem så hade jag lagt fram torsk som jag skulle koka i micron.
Slängde in det och satte mig och tittade på tv.
Hörde sen hur det plingade och gick dit. Jag öppnade luckan och såg att skiten kokat över så pass mycket att det var mer vatten i micron än i plastformen! Ghaa!!
Fick torka ur hela micron och bänken den står på för det hade runnit ut en massa där.

Sen så smakade torsken så intetsägande fast jag hade kryddat den, så slängde 90% av den och tog kycklingfile´ med en massa cayenne på istället.

Man får typ damp ju!
Ska iväg o agera skrot-Nisse om en stund.
Jobbig dag, hoppas imorrn blir bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0