Hur kommer det sig

att varje gång jag själv är deprimerad, att de jag försökt få att må bättre och bli gladare, inte gör ett skit för mig?
Jag försöker undvika ge för mycket av mig själv, men jag har svårt för det då jag har så mycket medkänsla.
Men det tycker jag inte är någon ursäkt att skita i mig då jag har det jobbigt? Inuti känner jag mig både frustrerad, sårad och ledsen. Och det läggs på det jag redan känner som gör mig deprimerad. Jag kanske inte är lika stark som alla andra och jag känner mig utbränd, ensam och kanske lite utnyttjad på min välvilja.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Angående att du vill ha fler kommentarer av oss bloggare som du kommenterar hos: Dels bloggar du inte så ofta och jag är inte en sån person som kommenterar vartenda inlägg som folk skriver för sakens skull, jag gillar att kommentera när jag känner för det. Dessutom kan jag passa på att påpeka att jag skrev en lång kommentar som svar på din syn angående "Det stora ämnet", du kanske missade det eller så ansåg du det inte värt att kommentera tillbaka.



Och som svar på det här inlägget så måste jag säga att jag tycker att det är synd att du umgås med människor som inte ställer upp för dig och finns där för dig när du mår dåligt. Man kan nämligen inte förvänta sig att alla ska kunna hantera och hjälpa människor som mår dåligt, men försök i så fall att umgås med dem som gör dig glad :) Ibland är det bättre att umgås med människor som kanske inte har så stor insikt i ens mående men som kan distrahera en från de negativa tankarna. Istället för att ni sitter och ältar alla problem tillsammans, kan ni istället hitta på någonting roligt! Finns det inte ens sådana kompisar, ja då blir det verkligt svårt tyvärr :S

2010-02-23 @ 15:55:51
URL: http://ceciliastankar.blogg.se/
Postat av: Madde :)

Jag tycker att det är synd att du hittar fel människor att umgås med. Du borde försöka ägna tid åt de nära du verkligen känner. De kanske inte är så många, men det är några som bryr sig iallafall! Du är värd bättre..



SV: Jag tycker att den var riktigt bra! Dock var videon smått skum, men what to do^^

2010-02-23 @ 22:12:33
URL: http://maaadddie.blogg.se/
Postat av: Micke

Cecilia: Jag hade missat totalt din kommentar och jag har svarat på det nu.



Jag skrev inlägget om att jag ville att fler skulle skriva just för att se om det var någon som brydde sig om min blogg. Visst kan man se besökare men så få som jag har kan det lika gärna vara någon som av en slump hamnat här och därför inte är en riktig läsare.



Jadu alltså det var bra råd du nu skrev även fast jag visste om dem så är det svårt följa dem. Just genom att jag har så begränsat socialt umgänge och jag inte direkt har någon sån slags kompis du tycker jag borde umgås med, har nyligt lärt känna en som kan vara så men det tar tid för mig att acceptera och släppa in nya människor.

2010-02-24 @ 22:43:09
URL: http://nifida.blogg.se/
Postat av: Madde :)

SV: Åhh tack så mycket för allt beröm! Jag blir verkligen jätteglad då du skriver sådär! :D



Ojdå, det var fasligt långt :O Men..då hade du nästan valt det själv också hehe ;)



Hmm.. Jag känner att det skulle bli VÄLDIGT kallt. Fast, jag har ju mina gula mössa, så jag lär väl inte frysa så mycket som jag har på mig den? ;)



Jag har faktiskt ingenting planerat. Ska eventuellt med klassen till Piteå första lovhelgen och bada, samt sova där och ha allmänt roligt. Annars får vi se vad som händer. Hoppas på att fara ut med skotern någon gång^^ Vad ska du själv göra? :)

2010-02-25 @ 21:55:08
URL: http://maaadddie.blogg.se/
Postat av: Madde :)

SV: Haha om det nu vore så väl :O men tack ändå (A)

2010-02-27 @ 22:58:42
URL: http://maaadddie.blogg.se/
Postat av: Madde :)

SV: Den drickan är faktiskt riktigt god :D

2010-02-28 @ 22:16:07
URL: http://maaadddie.blogg.se/
Postat av: Madde :)

SV: haha jag skulle nog inte påstå att de är särskilt stora faktiskt ;)

2010-03-03 @ 22:16:52
URL: http://maaadddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0