Ny Canon trots allt?

Jasi..... jag har snackat med min mor nu och vi ska göra oss av med den här skrivaren, antingen sälja den eller bara ha den till att skriva ut text på eller slänga skiten. Och så ska vi köpa en ny. Tyvärr verkar det bli på Elgiganten då de har bäst pris hittils (ska kolla datorbutikerna i stan före, vill undvika handla hos den otrevliga idioten på Elgiganten så mycket som möjligt!)
Och jag vet vad jag skrev i förra inlägget men det blir en Canon den här gången också. Just genom att de ligger rätt till prismässigt, det är ett stort märke och verkar vara lättast att få tag på bläckpatroner (inte pirat/kompatibla utan ORGINAL, fy f-n för pirat efter det här...) till. Om det blir på Elgiganten ska jag först höra efter vad deras extraförsäkring täcker innan jag tar den också (200kr). Som t.ex om skrivhuvudet blir galet av alla utskrifter och måste bytas, täcker försäkringen (3år) det då orginalgarantin gått ut (1år).
Har för mig att jag läste för en bunt månader sen att det där med extraförsäkring var en stor bluff, och många grejer man tycker är självklara inte alls föll under försäkringen. Så bäst kolla upp det.

Vi skriver ut en massa grejer så då vill man ha en väl fungerande skrivare helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Madde :)

Våran skrivare skriver bara ut i svart/vitt.. :(



SV: Hehe jo jag har funderat på det. Vi ska nämligen göra ett radioprogramm. Så att vi har en låt spelandes i bakgrunden för att sedan säga typ "Välkommen till morgonens radioprogram". Riktigt kul faktiskt! :)

2010-01-14 @ 16:57:23
URL: http://maaadddie.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Ja, extraförsäkringarna är ofta en enda stor bluff.



När jag köpte min iPOD så kostade en försäkring 300 spänn och självrisken låg då på 100 kronor ifall iPODEN skulle bli stulen i hemmet. Men man har ju oftast en hemförsäkring som täcker stöld vid ev. inbrott så det vore ju bara dumt att köpa en extra försäkring till iPODEN. Visserligen ligger väl självrisken på en högre summa när det gäller hemförsäkringen jämfört med den lilla iPOD-försäkringen, men samtidigt, om ens iPOD blir stulen där hemma så är det väl högst troligt att även andra saker blir stulna och då måste man ju i alla fall betala den dyrare självrisken.

2010-01-14 @ 17:41:40
URL: http://ceciliastankar.blogg.se/
Postat av: Madde :)

SV: Filmen är helt underbar! Storyn är otroligt fin. Den är verkligen genomtänkt! Detaljerna är oslagbara och huvudpersonernas känslor är helt magnifika. DU SKA SE DEN!:D

2010-01-15 @ 23:22:46
URL: http://maaadddie.blogg.se/
Postat av: Madde :)

SV: Du måste verkligen se den! Ta med dig en kompis och njut utav den underbara filmen ;D

2010-01-17 @ 16:09:13
URL: http://maaadddie.blogg.se/
Postat av: Anonym

SV: Haha yes it is! =D Dock är den mer knalligt gul än vad som syns på bilderna, men det kan bero på mörkret^^

2010-01-18 @ 19:02:37
Postat av: Madde :)

SV: Jo jag har hört talas om dem. De verkar ju jättebra, men då jag cyklar vill jag ju också ha träning. Det är ju som hela upplevelsen^^

2010-01-20 @ 22:17:46
URL: http://maaadddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0