Ränder, jag HATAR RÄNDER!!

Jag köpte för några år sen en Canon Pixma IP4200 skrivare åt min mor då hon fyllde år, och det har varit problem med den länge. Problemet är att det blir ränder i utskrifterna, ibland när man bytt bläckpatron fast den inte varit slut (inte ens halvvägs) har det slutat. Men bläcket är svindyrt att köpa så vi har gått över till sk piratbläck.
Och det ser lika jävligt ut.

Jag har justerat skrivhuvudet, gjort djuprengöringar och googlat efter svar.
Jag ringde nyss Canon och fick tips om att fysiskt ta loss en grej, rengöra och stoppa tillbaka.
Gjorde just en utskrift och det ser t.om värre ut nu!
Jag fick veta att man kunde byta skrivhuvud men det kostar visst lika mycket som att köpa en ny skrivare. Hurra vad roligt....



Kan säga att om jag måste skaffa en ny skrivare så blir det INTE en Canon. Jag har googlat och det verkar vara en hel del som har problem med ränder med dem, oavsett om de använt orginal eller piratbläck.
Jag har god lust att ta ut bläcket ur den, och sen slå på skrivaren med en slägga...Men det är inte min som sagt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0