Vatten vatten, bara rostigt vatten!

I Söndags märkte jag att det runnit vatten i min tapet i köket igen, och de där vattenbubblorna i taket hade kommit tillbaka i större storlek med några vänner en halvmeter bort.
Sen så märkte jag att det droppade vatten i vardagsrumstaket ner på parkettgolvet också.
Jag fick tillstånd att ta sönder de i köket så de inte skulle bli så stora att de exploderade och blötte ner allt.
Det kom säkert ut en halvliter rostigt vatten ur de två stora jag stack sönder, och så fortsatte det droppa ur dem sen.
Så jag fick ställa både hinkar i vardagsrummet och köket.

Idag har de varit och skottat av taket här och det har inte droppat något mera än iaf.
Men de hade hit någon inspektör som sa åt min bovärd att han skulle banka bort isen på insidan av vindan så det inte tinade mer och hamnade här, och sen sa han även att ett rör på vindan inte borde få vara så oisolerat och att det var förvånande att det ens hållt såhär länge.

Bovärden sa att det ser likadant ut på alla hörnlägenheter på området med just det röret.
Så jag har nog satt igång något stort renoveringsarbete för området med mina problem med taket.
De sa att de skulle riva upp innertaket på vindan och så ska de då det torkat måla om mitt tak och även byta tapeterna i köket.

Så det blir nog bra i slutändan.
Sen har jag varit på lassa i Måndags och blivit nersövd med narkos medans de pillrat på mig. Ska även göra det på Fredag och kanske också månd,onsd,fred nästa vecka. Jag blir helt slutkörd av det de gör, men om det ger effekt då det är klart så kommer jag må mycket bättre.
Det är första gången på 10år jag verkligen tar tag i att försöka få det bättre och det känns rätt nervöst, skulle det här inte funka så måste jag försöka på något annat och då kan man verkligen börja må skitmycket sämre tills man vant sig.
Finns risker med allt i livet, och jag tycker inte jag har så mycket att förlora på om det skulle gå helt åt h-vete, tyvärr!



Kommentarer
Postat av: Madde :)

2010-03-04 @ 15:27:47
URL: http://maaadddie.blogg.se/
Postat av: Madde :)

Vad bra att du har tagit tag i någonting du har funderat över länge! Visserligen vet jag inte vad det är, men det blir nog bra i slutändan ska du se! :)



SV: Jag är en snabb liten rackare serru ;)

.......vem har berättat?O.O

Det kan jag förstå! Sedan kan du väl sjunga några trudilutter också? Awesome! :D

2010-03-04 @ 15:29:24
URL: http://maaadddie.blogg.se/
Postat av: Madde :)

SV: Ja jag tyckte att den var rätt skum. Så du har säkert rätt i att någon wierd person har fått tanken på det :P



Själv skulle nog göra en lag där man inte får gå med t.ex. sneakers efter 17.29 på tisdagar. Varannan vecka från den 1 juni till den 3 augusti xD

2010-03-04 @ 22:03:52
URL: http://maaadddie.blogg.se/
Postat av: Madde :)

SV: Vi är för söta. Därför kommer vi undan med det serru ;)



Ja det tycker jag med! Borde ställa upp med mitt eget parti "Lagpartiet - Vi bestämmer, ni fullbordar" eller någonting liknande! ;)

2010-03-05 @ 15:29:49
URL: http://maaadddie.blogg.se/
Postat av: Madde :)

SV: Haha ooonej, det räcker att bilden är upplagd på bloggen. Du får nog ta till dina research skills och leta åt den ;)



Jamen det tycker jag att du ska göra! :D

2010-03-06 @ 00:29:23
URL: http://maaadddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0