Äntligen är dagen över

Jag HATAR verkligen att fylla år. Det påminner mig bara om åren som gått och hur mycket jag missat genom att jag blivit utsatt för de sakerna jag blivit och hur jag mått av det.
Jag får panikångest för jag inte har hittat "den rätta", inte har jobb, inte har körkort och inte vet vad jag vill göra av med mitt liv. Det känns likadant som då man skulle välja till gymnasiet för att bestämma vad man skulle bli utbildad som och sen jobba med. Man är nollställd (iaf var jag det) och känner bara stress, och en djup ångest/förtvivlan.

Mina tankar dras åt mitt ex, att jag kanske borde försöka bli tillsammans med henne igen för att få tryggheten med ett förhållande, men det vore inte bra tror jag då hon blev så förändrad mot slutet.

Hur fan ska man kunna hitta en normal tjej som har hög moral och inte legat runt med halva stan? En tjej som har lite mer gammeldagsa värderingar (inte att kvinnans plats är i köket osv!).

Man mår bara dåligt av att tänka på sånt här, jag känner riktigt hur depressionen är väldigt nära nu och kanske t.om tagit en del grepp om mig. Ska livet verkligen vara såhär?

Någon annan som har samma funderingar ang livet som mig eller?



Kommentarer
Postat av: CECILIA

Grattis i efterskott!! (du får höra det vare sig du vill eller inte)



Men istället för att sitta och grubbla, varför inte försöka ta tag i vissa delar av ditt liv som trycker ner dig: körkortet till exempel? Eller om du inte har råd, letar du aktivt jobb eller finns det inga?

2010-05-26 @ 12:50:47
URL: http://ceciliastankar.blogg.se/
Postat av: Madde :)

SV: hehe inga problem! Fick du någonting fint? :)



Jag känner samma sak, även fast jag fortfarande är rätt ung. Känner pressen för att inte få något jobb, inte hitta den rätta och dylikt, men varför oroa sig över det nu? Varför ödsla energi på sådant som med tiden kommer att ske? Visserligen kanske man måste jobba lite för vissa saker, som körkortet, men att du hittar någon. Det kommer! Personen brukar dyka upp när man minst anar det ;)

2010-05-26 @ 16:21:00
URL: http://maaadddie.blogg.se/
Postat av: Madde :)

SV: Hahaha och det vet du? ;) Kanske har du ett hemligt jobb i jamaica där du är .. gimp? xD

2010-05-27 @ 17:00:17
URL: http://maaadddie.blogg.se/
Postat av: Madde :)

SV: Nämen gud, jag blir alldeles rörd! Vad glad jag blir att du tycker så! Blev verkligen jätteglad då jag läste det! :)



..och jag kan intyga att det är killar jag dras mot ;) Jag och min kompis har ett antal killar vi kollar in på skolan^^

2010-05-27 @ 22:17:17
URL: http://maaadddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0