En ben-dag :)

Idag tränade jag mina ben på 360, det gick inte allt för bra för jag orkade inte med speciellt tunga vikter då jag körde sittande vadpress. Och jag kände mig bara trött/sömnig då jag skulle köra lår, så det sket jag i.
Då blev det istället crosstrainer (tänk skidåkningsmaskin) i 20min för sen fick jag ont i magen, säkert av brödet jag åt igår *grr*

Men det blev ändå en bra dag, för då jag var i omklädningsrummet så började en mörkhyad man som använde ett skåp nära mig prata med mig. Han pratade dålig svenska men han sa iaf att han gillade min kroppsbyggnad och att jag såg grov ut och hade stora armar, och dessutom att jag första gången han såg mig på gymmet haft mycket större mage (han visade med en gest) men att jag inte hade det nu. Sen undrade han om jag tränade varje dag (styrketräning) men det gör jag ju inte, det är 3 pass i veckan förklarade jag. Mer ger inte något för man måste ha vila också.
Han fick några träningstips av mig och sen gick jag iväg för att göra mitt.

Jag tolkade det inte som han raggade på mig, för det gjorde han inte (tror jag då)

Iaf, kul att folk ser ens utveckling och vågar säga något om det!
Och så har jag en ny gymbekant på köpet, "Join" hette han tydligen, eller iaf uppfattade jag hans namn som det efter han sagt det några gånger i rad. (vissa namn är svåra höra/lära sig)



(Klicka bilden för att förstora den)




Kommentarer
Postat av: Madde :)

SV: Nej, jag använder ingen systemkamera. Har en vanlig, simpel 8 mpx kamera. Många tror faktiskt att jag har en systemkamera som just du frågade, så du är inte ensam.



Jag ställer in kameran beroende på vad det är jag ska ta kort på. Är det landskap, byter jag inställning till landskap. Är det närbild, ja då byter jag till närbild. Jag tror att själva iden med att lära sig fota är att ta ur olika vinklar. Man behöver inte ha en bra kamera för att ta fantastiska bilder. Det gäller bara att lära sig att ta dem på rätt sätt och på sina egna sätt såklart.



Sedan gäller ju alltid slutartiden på kameran(hur lång tid det tar för kameran att fokusera på ett objekt innan den tar kortet). Har den lång slutartid kan det bli svårt att få bra bilder på nära håll. Annars kan man alltid använda sig av olika "ställ" för att hålla kameran stadig, men man lär sig. Jag kan egentligen ingenting alls om kameror eftersom jag bara har en vanlig enkel, men man lär sig med tiden. Fast jag tror inte att jag skulle klara av en systemkamera på direkten, den skulle nog behöva sig en omgång innan man har blivit sk. "vän" med den ^^



Okej, vad bra! :) Jag ska snacka med några och höra med dem om de vill hänga på så kan jag höra av mig då det börjar närma sig!

2010-05-06 @ 18:47:16
URL: http://maaadddie.blogg.se/
Postat av: Madde :)

SV: Så kan det vara, men min kompis Elmira är grym på brännboll. Hon skjuter lika bra som killarna, om inte bättre :O

2010-05-06 @ 22:01:35
URL: http://maaadddie.blogg.se/
Postat av: Madde :)

SV: Haha man tackar! Visst var han en duktig modell? ;)



Ojdå, det lät inte alls bra! Hoppas att du lyckas tillfriskna snart. Har en killkompis som har varit sjukt sedan i julas, det har alltså aldrig gått över så att säga :S



Tack så mycket för tipset! Ska kolla upp det då förkylningen bryter ut. Känner fortfarande den där stickande känslan i halsen, så jag hoppas att den lyckas gå över!



Sovgott :)

2010-05-07 @ 23:54:14
URL: http://maaadddie.blogg.se/
Postat av: Madde :)

SV: Ajdå, det lät inte alls bra! Jag kunde just och pass prata i morse då mamma väckte mig. Jag lät som en gammal gubbe, helt ärligt :O

2010-05-09 @ 17:02:30
URL: http://maaadddie.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Tack så mycket! =) Vadå är du också Maj-barn? ^^

2010-05-09 @ 17:51:50
URL: http://ceciliastankar.blogg.se/
Postat av: Madde :)

SV: Hehe ja det kan man ju fråga sig, men jag gör det mer för att inspirera andra. Vissa tänker mer på sig själva och lägger bara upp bilder, men inte pris eller vars de har köpt klädesplagget för att de är ego. Min åsikt åsido.



Jag tycker att man ska dela med sig av olika stilar så att man kan variera, men man tycker såklart olika :)



Lycka till!

2010-05-10 @ 08:50:22
URL: http://maaadddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0