I lördags så...

Ja i lördags så for jag ut med min kompis Eva på Station 8. Hon ville egentligen fara och cykla (!) till Boliden (4mil en väg!) men jag gav som förslag att man istället kunde dra ut. De som känner mig vet att jag INTE är den som brukar fara ut. Men jag försöker ändra mitt liv, och jag försöker lära mig bli bekväm att vara bland massor av människor även fast de är berusade, vissa mer än andra :S

Det var klart mer bekvämt vara där med någon man kände istället för att gå runt och försöka ta kontakt med nya människor. Jag ska nog ut nästa helg också och då ska jag försöka ta kontakt med någon okänd som jag tycker verkar vara så nykter/trevlig som möjligt.
Men vi får se hur det blir, och hur det går.

Jag såg en av de som mobbade mig under hela högstadiet där, han flinade åt mig. Jag såg att jag blivit BETYDLIGT mycket grövre än honom, och jag kände ingen rädsla inför honom. Men jag kände mer av ett minne om hur han mfl fick mig att känna mig.
Hade jag sett honom igen och han hade flinat åt mig hade jag nog gått dit och brytit ner honom och förnedrat honom som han förnedrade mig. Och de som känner mig vet att jag inte varit i slagsmål på 16år, så jag är VÄLDIGT fredlig.
Vissa saker släpper man däremot aldrig, oavsett vad andra tycker om det och att det var "så länge sen, eller de var ju bara ungdomar".

Jag har aldrig mer tänkt vara ett offer!



Vad tycks?
Vad tycker ni ? Ge mig någon kommentar för tusan! :)

Kommentarer
Postat av: CECILIA

Jag pratade ju aldrig ren Skelleftemål när jag bodde i Skeå i och med att när jag kom dit så pratade jag finlandssvenska. Så jag har nog lättare att anpassa mig till olika dialekter beroende på var jag befinner mig. När jag är här i Dalarna så tycker folk att jag pratar norrländska och finlandssvenska, är jag i finland tycker de att jag pratar dalmål/norrländska och när jag är i norrland tycker folk att jag pratar dalmål/som jag alltid pratat! Så det är nog helt olika beroende på vem som hör mig prata!

2010-06-01 @ 12:01:19
URL: http://ceciliastankar.blogg.se/
Postat av: Madde :)

Satan vilken muskelknutte :O



Det låter väldigt bra! Försök att prata med någon, säg att du är ny där och att de kan berätta lite om stillet, t.ex. Även fast du kanske inte alls är ny där..



SV: hehe, det är faktiskt klössår från dobbar på en fotbollssko;)

2010-06-01 @ 17:27:36
URL: http://maaadddie.blogg.se/
Postat av: Madde :)

SV: Haha, det skulle se rätt roligt ut.

På badstranden:

-Vad har du där?

-En kräm som ska vara bra om man vill bli brun.

-Nice! Vad heter den och vars har du köpt den?

-Erm..den heter skokräm och den är köpt hos skomakaren..



Det låter som en toppen ide. Kubb är verkligen jätteroligt och man behöver inte alls vara bra för att det ska..gå bra ;D



Du kan höra av dig då du vill att jag kirrar den ;)



Hahah nja, så farliga är vi faktiskt inte. Skulle nog ha lagt av med fotbollen ganska direkt om någon skulle attackera mig sådär :O

2010-06-03 @ 19:49:42
URL: http://maaadddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0