Kolla in mina ben! :P

Idag var det Onsdag, och som alla onsdagar så är det gympass som gäller.

Så vad tränade jag? Jo det blev ett benpass. Jag tränar inte efter något fast schema, dvs jag har inte t.ex att jag varje onsdag tränar ben, utan jag tränar den muskelgruppen som jag känner klarar av ett pass. Och jag tränar ALDRIG samma muskelgrupp 2 pass i rad, eller rättare sagt koncentrerar jag mig inte på att köra samma men de kan ändå kopplas in i andra övningar. T.ex tränar jag armar måndag och sen rygg/axlar på onsdagen så kopplas armarna in ändå till viss del.

Iaf så har min kroppsbyggnad börjat ändras, och jag är nog den som kör tyngst vadpress av alla på 360.
Idag blev det sittande vadpress i smithmaskin (en fast skivstång som bara kan föras upp och ner i en bestämd bana) på 190kg + stångens vikt i 2x8 repetitioner. Det var tungt kan jag då säga, fast jag har kört tyngre förr i den (210kg+stången tror jag är det tyngsta jag kört i den).

Men jag vågar inte köra hur tungt som helst då jag fortfarande har den här evighetslånga förkylningen i kroppen (över 6 veckor nu...)
Det blev såklart inte bara vadträning utan jag körde det sist av allt. Innan dess blev det benpress i en maskin, sen framsida lår-curl i en annan. De har inte någon bra grej för baksida lår där än, så jag försöker komma åt med de andra benövningarna på baksidan också. Men bäst är helt klart om man har något som är speciellt inriktat för just den muskelgruppen.
Efter benpasset tränade jag mage vid kabelmaskinerna. Jag har träningsvärk i magen, eller så är det bara för jag behöver på toa nu *hehe* Men det känns iaf som bättre träning än liggande då jag bara får ont i ländryggen (jäkla överrörlighet...)

Jag tror faktiskt jag kommer ha träningsvärk i benen imorrn, det brukar jag sällan ha men jag koncentrerade mig på att verkligen klämma åt benmusklerna så de fick stryk.

Jag avrundar här med en bild på mig där jag solar på min balkong, ser härligt ut va? :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0