Ny hårddisk = Ghaaaaaa!!! (Frustration!)

Jag har skaffat en ny hårddisk för jag tror min nuvarande håller på ge upp, jag får konstiga lagg även utanför internet och jag misstänker hårddisken. Det kan såklart vara en massa annat också som gör att datorn uppför sig så, men jag ville ändå ha en snabbare hårddisk också så....
Men det gick inte som jag planerat, jag klonade min hårddisk till den nya (dvs ett program gör en exakt kopia av allt på hårddisken till den nya så man ska slippa installera om Windows och alla program) men det blev så att det som var där jag hade windows, C: blev H: på den nya disken....
Så alla program är ju installerade men de är inställda på att funka på C: och de är på H: och det går INTE göra så H: blir C: på nya för det går inte byta enhetsnamn på en partition (del av hårddisken som jag gjort i 3 delar, C:,D:,E: på orginalet) som har windows liggandes på sig.

Verkar som enda lösningen är att formatera (alltså rensa ALLA filer inkl windows på H:) den nya diskens primära partition och sen installera in Windows på den och sen installera om varenda jäkla program manuellt för att få det att funka normalt. Men jag har ändå kvar mina andra filer på de andra två partitionerna på nya disken... Men det är jobbigt installera om alla program sen då jag fått bort H: och det ska installeras om på en nyskapad C:
Det tar kring 4-5 timmar få in allt och inställt på rätt sätt. Dels för min dator är slö och dels för det är en massa jobb.

Börjar fundera på om jag inte borde göra en billigare uppgradering av den här datorn ändå. Alltså för 2000-3000kr. Men jag vill nog ha ett nytt chassi också för det här har jag ljuddämpat maximalt men det är ändå så mycket resonansljud av fläktarna... Men då är det ju det att jag inte vill ha en ny dator på sommaren för jag vill ta mig ut MERA och inte ha en anledning att sitta inne.
Mitt liv har mer eller mindre just börjat efter min livslånga depression släppt mig fri. Visst kan jag känna mig nedstämd och att det flåsar mig i nacken, men det har inte ett fullständigt grepp om mig.

En fläkt i min dator hade börjat väsnas så jag tog loss den och satte dit en annan. Den gamla slet jag loss fläktdelen på för jag ville se hur den såg ut inuti :) Lärde mig iaf lite grann av det. Sen fick den åka i plaståtervinningen jag har i en påse i köket.

Jag har suttit en bunt timmar med datorproblem och nu är klockan 03:40 och jag fyller år idag. Om det är sånt här surväder så är det lika bra sitta inne och försöka fixa med datorn. Jag har ändå inte lyckats få tag på någon som vill umgås med mig på min födelsedag förutom mina föräldrar, så vad ska man annars göra? :/

Kommentarer
Postat av: Madde :)

Hörru, Grattis på födelsedagen! :) Visst var det den 25:e du fyllde år? Annars har jag gjort bort mig totalt..



SV: Jo det är faktiskt möjligt. En på min pappas gamla jobb skulle lyfta en järnstång och då sprack hans bihåla så att det bara rann var ur näsan..



Gud vad skönt! Min förkylning håller också på att avta, så det är riktigt skönt. Snart kan jag börja träna igen! :)

2010-05-25 @ 15:26:32
URL: http://maaadddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0