Översvämning!

Nu så är det översvämning i Skellefteåälven, och så är tydligen vattenverket också översvämat så de har fått stänga ner det. Så vi kommer få vattenbrist så alla bunkrar upp med vatten. Jag har fyllt 2 karaffer med vatten och ett och halft vattenglas och det får räcka. Jo, jag har också en bunke med vatten om jag skulle behöva tvätta händerna.

Jag har filmat lite grann så man kan se hur det ser ut här. I första videon så kan jag säga att det är åtminstone några decimeter vatten över vägen som normalt sett är helt torr.



Den nybyggda träkajen vid Parkbron. Vanligtvis är delen som är under vattnet i videon 1 meter ÖVER vattenytan!


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Oj, shit, översvämning! :O Awesome att du filmade, så kommer man ihåg i framtiden!



Kul att du börjat blogga lite mer nu! Och tack för kommentaren på min blogg, hoppas jag inte skrämmer iväg folk med min header ;)

2010-05-18 @ 15:15:51
URL: http://ceciliastankar.blogg.se/
Postat av: Christian

Woaw! :O Då är det ett tecken på att dra och bada nu då?

2010-05-18 @ 17:36:17
Postat av: Micke

Jadu Christian, jag hade gärna farit och badat men folk är för fega och det är inte kul fara själv. Så det blir nog avvakta ett tag till tyvärr.

2010-05-18 @ 19:00:40
URL: http://nifida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0