Halkbanan aka Halken

Ja så har man fått halkbanan bortgjord, och alla överlevde!
Jag steg upp klockan 06:45, fixade mig i ordning och övningskörde sen till Fällfors (utanför Byske). Det var jag och 7 pers till.
Först så fick man sitta i ett rum och se olika kortare filmer och diskutera varför man ska gå kursen. Sen så delade de upp oss först i två grupper och lät oss testa sitta i en stol som sen åkte fram och tvärstoppade i 7km/h. Ingen vågade så jag valde att ställa upp först av alla. Sen fick vi åka en bil som "voltade" på en ställning, och då flög det runt en massa sand och grus från andra som suttit i den bilen, så man fick en mindre dusch av sånt.

Efter det blev det dags för att köra själva bilarna, de hade automatväxel vilket jag tyckte var lite tråkigt.
Vi fick köra mellan koner, köra på vått underlag i skarpa kurvor och försöka få stopp på bilen så snabbt som möjligt.
Sen blev det lunch, och jag valde grillbiff med potatisklyftor.
Jag och andra tyckte det var riktigt snålt att man betalar 2000kr och inte ens får gratis fika eller något annat :S

Skönt få det bortgjort!

Jag träffade sen Linn en kort stund på stan och fick upp hennes puls det första jag gjorde :)


Jag körde först den blå bilen längst bak, sen efter lunch den röda. Föredrog den blå.

Kommentarer
Postat av: linnilinn

hahah åhjoo! Jävlart blev seriöst verkligen skrämd! XD brukar tycka jag är svårskrämd annars.. (A)

2012-05-10 @ 22:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0