Okej

Skit! Jag har massiv blodbrist och det är jag övertygad om. Nu domnar mina läppar/tunga bort, fingrarna är stela trots det är 23+ inne och jag känner yrseln. Hade önskat någon av mina vänner kunnat vara här, men det är lite för sent för det och tror få hade verkligen kommit hit om jag så bett dem. Trist men sant!

"Talassemi är en ärftlig sjukdom som drabbar de röda blodkropparna, genom att det bildas abnormt hemoglobin i dessa. Blodkropparna blir därigenom mer känsliga för mekaniska skador, och dör lätt. Många människor med thalassemi behöver regelbundna blodtransfusioner."

Symptom

  • Allmän svaghet/trötthet
  • Andfåddhet
  • Yrsel
  • Blekhet
  • Fryser alltid
  • Dåligt läkekött


Mina vänner, var är ni? :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0